Monday, December 14, 2009

Transparencies



Built in 1819, the cultural center on France-Brazil was designed by French architect Grandjean de Montigny (1776 - 1850), by order of D. John VI. In the neoclassical style, was the headquarters of the Commerce Square, the customs of the time.

Lines in steel tubes that hold the plates twisted polycarbonate. The work exposed here is the artist Iole de Freitas internationally renowned artist who developed a presentation especially for this space. The lines in steel tubes that support plates twisted polycarbonate, interacting with the lines of the building and the light that passes through the room.

Construído em 1819, o atual centro cultural Casa França-Brasil foi projetado pelo arquiteto francês Grandjean de Montigny (1776 - 1850), por encomenda de D. João VI. Em estilo neoclássico, foi a sede da Praça do Comércio, a alfândega da época.

A obra exposta aqui é da artista Iole de Freitas artista de prestígio internacional que desenvolveu uma exposição especialmente para este espaço. São linhas em tubos de aço que sustentam placas retorcidas de policarbonato, interagindo com as linhas do edifício e a luminosidade que atravessa o salão.



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Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveax paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. (Marcel Proust)



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We walk by the streets of our city and very often we don’t realize its images, which are there and which suddenly are not any more.

To photograph and glance is to guard images, impressions. It is also to re-discover the space where we live, our imaginary and scenario of our lives.

Our glance is not enough. It is necessary that others look what we see.

Andamos pelas ruas de nossa cidade e muitas vezes não percebemos suas imagens, que estão ali e que de repente não estão mais.

Fotografar e olhar é guardar imagens, impressões. É também redescobrir o espaço em que vivemos, nosso imaginário e cenário de nossas vidas.

Nosso olhar não basta. É preciso que outros olhem o que vemos.


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